دکتری - اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع دکتری Ph.D ( نیمه متمرکز ) آزمون 97
اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع دکتری Ph.D ( نیمه متمرکز ) آزمون سال 1397 دانشگاه اراک و پذیرفته شدگان سهمیه استعداد درخشان
ضمن عرض تبریک و خیر مقدم برای پذیرفته شدگان آزمون نیمه متمرکز دکتری تخصصی سال تحصیلی 98-97 ، دانشگاه اراک توجه پذیرفته شدکان محترم را به نکات زیر جلب می نماید.
دانشجوی گرامی، فرآیند ثبت نام شما در دانشگاه اراک در دو مرحله (ثبت نام اینترنتی و حضوری) به انجام خواهد رسید که انجام هر مرحله ، الزامی است.
۱- ثبت نام اینترنتی:
ثبت نام از روزشنبه مورخه 1397/6/10 لغایت یکشنبه مورخه 1397/6/11 از طریق سامانه آموزشی گلستان در سایت دانشگاه اراک به آدرسwww.araku.ac.irشروع خواهد شد . لازم است برای ثبت نام اینترنتی، حتماً از قبل، اسکن مدارک مورد نیاز که در ذیل این اطلاعیه آمده است تهیه و بارگذاری گردد.
( عکس ۴×۳ با رزولوشن dpi۳۰۰ و فرمت jpg و بقیه مدارک با رزولوشن dpi۱۵۰ و فرمت jpg ).
توجه : حجم هریک از فایلهای بالا از KB ۳۰۰ نباید بیشتر باشد.
ثبت نام اینترنتی شامل مراحل زیر است:
۱- ورود به سامانه آموزشی (گلستان) دانشگاه اراک به آدرس http://amozesh.araku.ac.ir
توجه:
حتما از مرورگر internet explorer استفاده نموده و برای ورود به شرح زیر اقدام نمایید.
*دانشجویانی که از طریق آزمون سراسری پذیرفته شده اند:
۱) نام کاربری : شماره داوطلبی + u971
۲) رمز عبور: کد ملی داوطلب ( اگر عدد صفر قبل از کد ملی وجود دارد حتما وارد شود)
به عنوان مثال :
دانشجویی با کد ملی 0330894711 و شماره داوطلبی 951111 میتواند با نام کاربری و کلمه عبور زیر وارد شود.
u971951111 :نام کاربری
0330894711 :رمز عبور
*دانشجویانی که از طریق سهمیه استعداد درخشان پذیرفته شده اند:
۱) نام کاربری : شماره داوطلبی + t971
۲) رمز عبور: کد ملی داوطلب ( اگر عدد صفر قبل از کد ملی وجود دارد حتما وارد شود)
به عنوان مثال :
دانشجویی با کد ملی 0330894711 و شماره داوطلبی 951111 میتواند با نام کاربری و کلمه عبور زیر وارد شود.
t971951111 :نام کاربری
0330894711 :رمز عبور
*دانشجویان استعداد درخشان برای دریافت شماره داوطلبی با دانشگاه تماس حاصل فرمایند.
۲- لازم به ذکر است برای تکمیل نمودن ثبت نام اینترنتی حتما فایل آموزشی پیوست را مطالعه نموده و بر اساس راهنمایی های تصویری آن اقدام نمایید. (فایل راهنمای ثبت نام اینترنتی) (جهت دانلود کلیک کنید)
1- تصویر کارت ملی
2- تصویر صفحه اول شناسنامه
3- تصویر فرم الف (جهت دانلود کلیک کنید)
4- تصویر فرم ب (جهت دانلود کلیک کنید)
5- تصویر فرم تعرفه (جهت دانلود کلیک کنید) (تکمیل و امضاء شده)
۸- فرم تعهدنامه عدم اشتغال (جهت دانلود کلیک کنید)
تذکر: عدم تکمیل فرم ها، یا درج اطلاعات غلط و یا به صورت ناقص موجب عدم ثبت نام نهایی ومشکلات آتی می گردد و عواقب آن به عهده دانشجو خواهد بود.
- ثبت نام حضوری:
پس از اتمام ثبت نام اینترنتی لازم است بر اساس زمانبندی اعلام شده بر اساس حروف الفبای نام خانوادگی ، با دردست داشتن اصل و کپی مدارک لازم به اداره تحصیلات تکمیلی واقع در ساختمان اداری(دکتر قریب) میدان بسیج- سردشت-پردیس دانشگاه اراک، شخصا" مراجعه نمایید. شایان ذکراست انتخاب واحد نیمسال اول 97منوط به ثبت نام حضوری و تایید نهایی تکمیل پرونده می باشد لذا تاکید می شود در تاریخ اعلام شده حتما" حضور داشته باشید.
ثبت نام حضوری ساعت 8 الی 13 در روزهای دوشنبه 1397/6/12 برای افرادی که ابتدای نام خانوادگی ایشان با حروف الف ب پ ت ث ج چ ح خ د ذ ر ز ژ س ش، روز سه شنبه 1397/6/13 برایافرادی که ابتدای نام خانوادگی ایشان با حروف ص ض ط ظ ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی شروع میشود انجام میپذیرد.
توجه : عدم مراجعه پذیرفته شدگان در تاریخ تعیین شده برای ثبت نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد. ضمناً حضور شخص پذیرفته شده با اصل کارت ملی و شناسنامه برای ثبت نام الزامی است.
* مدارک لازم :
1) اصل و یک برگ تصویر مدرک کارشناسی (لیسانس) مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی که در آن معدل دوره کارشناسی (لیسانس) قید شده باشد.
2) اصل و یک برگ تصویر مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) یا دکتری حرفه ای مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی(حداکثر تا تاریخ31/6/1397که در آن معدل دوره کارشناسی ارشد(فوق لیسانس) قید شده باشد.
تبصره 1- افرادی که مدرک کارشناسی ناپیوسته دارند میبایست اصل و کپی مدرک کاردانی خود را نیز ارائه دهند.
تبصره 2- پذیرفته شدگانی که به دلایلی قادر به ارائه اصل مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) یا دکتری حرفه ای نمی باشند لازم است اصل گواهی تایید شده توسط دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل اخذ کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) یا دکتری حرفه ای با محتوای (جهت دانلود کلیک کنید) موجود در پیوست ارائه نمایند. و اصل گواهی موقت خود را تا تاریخ 1397/7/30 ارائه نمایند در غیر اینصورت قبولی آنان لغو میشود و دانشجو حق هیچگونه اعتراضی ندارد .
3) اصل شناسنامه و کارت ملی و دو سری فتوکپی از تمام صفحات آنها
4) اصل کارت ملی و دو سری فتوکپی پشت و رو
5) ۶ قطعه عکس تمام رخ ۴×۳ تهیه شده در سال جاری
6) ارائه مدرکی که وضعیت نظام وظیفه آنها را با توجه به بند « مقررات وظیفه عمومی » مندرج در صفحه ۳دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دکتری « ph.D » ( نیمه متمرکز ) سال 1397 مشخص کند ( برای برادران ).
- کپی و اصل کارت پایان خدمت (برای دانشجویان غیر مشمول که دارای کارت معافیت یا پایان خدمت دارند)
- کلیه دانشجویان مشمول نظام وظیفه لازم است علاوه بر مدارک مربوط به ثبت نام که در بالا ذکر گردیده مدارک زیر جهت تشکیل پرونده نظام وظیفه تهیه و به پلیس 10+ مراجعه نمایند و فرم ثبت نام اولیه را از پلیس 10+ اخذ و در روز ثبت نام حضوری به همراه داشته باشند.
- دونسخه پرینت فرم تکمیل شده درخواست معافیت تحصیلی (موجود در پیوست) (جهت دانلود فرم کلیک کنید)*حتما تایپ شده باشد*
*تذکر: آدرس پلیس+۱۰ در ذیل این اطلاعیه درج گردیده است.
7) حکم مرخصی سالانه یا موافقت کتبی و بدون قید و شرط سازمان متبوع برای کارمندان دولت.
8) ارائه معرفی نامه رسمی مبنی بر واجد شرایط بودن برای استفاده از امتیاز ویژه مربیان رسمی قطعی و رسمی آزمایشی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری . این سهمیه شامل مربیان رسمی قطعی و رسمی آزمایشی دانشگاه ها ، موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری که پذیرش دانشجوی آنها از طریق آزمون سازمان سنجش آموزش کشور صورت می پذیرد می باشد.
9) واریز مبلغ ۲۰۰.۰۰۰ ریال بابت صدور کارت هوشمند دانشجویی . پرداخت در فرایند ثبت نام اینترنتی .
10) برای دانشجویان شبانه واریز مبلغ 9.000.000 ریال(نه میلیون ریال) بابت وجه ثبت نام پرداخت در فرایند ثبت نام اینترنتی .
تأکید می شود وجه ثبت نام حتما" بایستی از طریق اینترنت یا از طریق مراجعه به بانک به حساب مربوطه واریز شده و به هیچ عنوان در ثبت نام حضوری قابل پرداخت نیست.
11) فرم مخصوص معدل و تعداد واحدهای گذرانده دانشجویان سال آخر دوره های کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه ای متقاضی شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) سال 1397 (جهت دانلود کلیک کنید) موجود در پیوست به انضمام ریز نمرات دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد
12) یک نسخه پرینت تکمیل شده مشخصات فردی مشمول جهت صدور مجوز ثبت نام ( دریافت از فرایند ثبت نام اینترنتی)
13) تکمیل فرم تعرفه(جهت دانلود کلیک کنید)
14) تکمیل فرم تاییدیه تحصیلی مقاطع قبلی *به ازای هر مقطع قبلی (کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد)میبایست دو فرم پرینت گرفته شود که یک نسخه جهت درج در پرونده دانشجو و نسخه دیگر میبایست توسط شخص دانشجو پس از مهر و امضای مدیر تحصیلات تکمیلی و شماره شدن در دبیرخانه دانشگاه اراک به دانشگاه مقطع قبلی از طریق اداره پست ارسال شود و دانشگاه هایی که نیاز به درخواست از طریق وبگاه دانشگاه مقطع قبل جهت صدور تائیدیه دارند نیز میبایست توسط شخص دانشجو درخواست الکترونیکی ثبت و پیگیری شود دقت شود فرم تائیدیه باید حتما بصورت تایپ شده باشد * (جهت دانلود کلیک کنید)
16) فرم تعهدنامه عدم اشتغال (جهت دانلود کلیک کنید)
لازم به ذکر است تکمیل کلیه فرم های بالا به صورت تایپی الزامی است و تکمیل آن به صورت دستی قابل قبول نمی باشد.
17) تکمیل فرم دانشجویان شاهد ( درصورت شاهد و یا ایثارگر بودن)
18) دانشجویان پذیرفته شده سهمیه استعداد درخشان میبایست علاوه بر مدارک فوق در روز ثبت نام حضوری مدارک زیر را جهت اخذ صلاحیت عمومی به کارشناس دفتر استعداد درخشان تحویل دهند.
- کپی تمام صفحات شناسنامه
- کپی کارت ملی
- 2 قطعه عکس 3*4
- فیش واریزی به مبلغ 33 هزار تومان به شماره حساب 2172119001003 خزانه داری کل بانک ملی ایران
- فرم صلاحیت عمومی (حضوری در روز ثبت نام تکمیل گردد)
جدول شهریه دانشجویان نوبت دوم (شبانه):
جدول شهریه مقطع دکتری شبانه (مبالغ به ریال میباشد.) | ||||||
ورودی 93 | علوم انسانی | 540,000,000 | ||||
ورودی93 | سایر رشته ها | 660,000,000 | ||||
ورودی 94-97 | علوم انسانی | 648,000,000 | ||||
ورودی 94-97 | سایر رشته ها | 792,000,000 | ||||
درصد دریافت شهریه دوره دکتری | ||||||
ترم اول | ترم دوم | ترم سوم | ترم چهارم | |||
10% | 15% | 15% | 15% | |||
ترم پنجم | ترم ششم | ترم هفتم | ترم هشتم | |||
15% | 10% | 10% | 10% | |||
*در هنگام ثبت نام اینترنتی 900 هزارتومان در فرایند ثبت نام اینترنتی پرداخت میشود و مابقی شهریه ترم اول میبایست تا تاریخ 15/8/97 تسویه گردد.
تمامی دانشجویان میبایست در سایت کارنامه سلامت با مراجعه به آدرس www.portal.saorg.ir/physicalhealth ثبت نام نموده و کد رهگیری را دریافت نمایند و پرینت ثبت نام را در روز ثبت نام به مسئول درمانگاه تحویل دهند در غیر اینصورت ثبت نام ناقص میباشد و کلیه عواقب احتمالی بر عهده شخص دانشجو میباشد.
توجه :
- کلاس ها از روز 24/06/1397شروع خواهد شد.
- جهت اطلاع از برنامه درسی ترم اول ۹7 بلافاصله پس از ثبت نام حضوری به کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشکده مربوطه مراجعه نموده انتخاب واحد و برنامه درسی هفتگی خود را دریافت نمائید.
- دانشجویان متقاضی خوابگاه پس از تکمیل فرم خوابگاه جهت دانلود کلیک کنید) حضورا به اداره خوابگاهها آقای جهانبخش مراجعه نمایند. تلفن اداره خوابگاهها: 34173466 و یا 5-34173401 داخلی (2150)
- بدیهی است در صورت عدم پرداخت هزینه خوابگاه و عدم حضور شخص دانشجو در تاریخ اعلام شده، اداره خوابگاه ها هیچ گونه مسئولیتی در قبال ارائه خوابگاه به دانشجویان ورودی جدید نخواهد داشت.
- تغییر رشته ، گرایش ، انتقالی و میهمانی در مقطع دکتری ممنوع میباشد.
تلفن | آدرس دفاتر پلیس + 10 در شهر ( اراک) |
086-32213335 | ابتدای خیابان قائم مقام |
086-32785076 | خیابان طالقانی جنب پل مشتاقی |
086-33125686 | خیابان هپکو ابتدای فاز2شهرک شهید بهشتی |
086-32233366 | خیابان شهیددکتربهشتی نرسیده به میدان شریعتی |
086-32229111 | خیابان شهیدشیرودی نبش کوچه ایثار |
086-32261242 | خیابان آیت اله غفاری حد فاصل بین خ انوری و ولیعصر |
086-33678255 | میدان سرداران ابتدای خیابان دانشگاه |
086-32218200 | میدان شریعتی خیابان شهید بهشتی |
086-32261416 | خیابان شهید بهشتی خ میثم |
تاکید میشود در روز ثبت نام حضوری ، دانشجویان بر اساس حروف الفبا ثبت نام میشوند.