ورود

دکتری - اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون دکتری 1397

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع دکتري Ph.D ( نیمه متمرکز ) آزمون سال 1397 دانشگاه اراك و پذیرفته شدگان سهمیه استعداد درخشان

 

ضمن عرض تبريك و خير مقدم براي پذيرفته شدگان آزمون نيمه متمركز دكتري تخصصي سال تحصيلي 98-97 ،  دانشگاه اراك توجه پذيرفته شدكان محترم را به نكات زير جلب مي نمايد.

 

                دانشجوی گرامی، فرآیند ثبت نام شما در دانشگاه اراك در دو مرحله (ثبت نام اینترنتی و حضوری) به انجام خواهد رسید که انجام هر مرحله  ، الزامی است.

۱- ثبت نام اینترنتی:

ثبت نام از روز شنبه مورخه  1397/6/10 لغایت یکشنبه مورخه 1397/6/11  از طریق سامانه آموزشی گلستان در سایت دانشگاه اراك به آدرسwww.araku.ac.irشروع خواهد شد . لازم است برای ثبت نام اینترنتی، حتماً از قبل، اسکن مدارک مورد نیاز که در ذیل این اطلاعیه آمده است تهیه و بارگذاری گردد.

  ( عکس ۴×۳  با رزولوشن dpi۳۰۰ و فرمت jpg و بقیه مدارک با رزولوشن dpi۱۵۰ و فرمت jpg ).

توجه : حجم هریک از فایلهای بالا از KB  ۳۰۰ نباید بیشتر باشد.

ثبت نام اینترنتی شامل مراحل زیر است:

۱-  ورود به سامانه آموزشي (گلستان) دانشگاه اراك به آدرس http://amozesh.araku.ac.ir

توجه:

حتما از مرورگر internet explorer استفاده نموده و برای ورود به شرح زیر اقدام نمایید.

*دانشجویانی که از طریق آزمون سراسری پذیرفته شده اند:

۱) نام کاربری :     شماره داوطلبی + u971         

۲) رمز عبور:        کد ملی داوطلب ( اگر عدد صفر قبل از کد ملی وجود دارد حتما وارد شود)

به عنوان مثال :

دانشجویی با کد ملی 0330894711 و شماره داوطلبی 951111 میتواند با نام کاربری و کلمه عبور زیر وارد شود.

u971951111  :نام کاربری   

0330894711  :رمز عبور  

*دانشجویانی که از طریق سهمیه استعداد درخشان پذیرفته شده اند:

۱) نام کاربری :     شماره داوطلبی + t971        

۲) رمز عبور:        کد ملی داوطلب ( اگر عدد صفر قبل از کد ملی وجود دارد حتما وارد شود)

به عنوان مثال :

دانشجویی با کد ملی 0330894711 و شماره داوطلبی 951111 میتواند با نام کاربری و کلمه عبور زیر وارد شود.

t971951111  :نام کاربری   

0330894711  :رمز عبور  

*دانشجویان استعداد درخشان برای دریافت شماره داوطلبی با دانشگاه تماس حاصل فرمایند. 

۲-   لازم به ذكر است براي تكميل نمودن ثبت نام اینترنتی حتما فايل آموزشي پيوست را مطالعه نموده و بر اساس راهنمايي هاي تصويري آن اقدام نماييد. (فايل راهنماي ثبت نام اینترنتی) (جهت دانلود کلیک کنید)

1-     تصوير كارت ملي (پشت و رو ) یکسری

2-     تصوير  شناسنامه (تمامی صفحات) یک سری

3-     تصوير فرم الف (جهت دانلود کلیک کنید)

4-     تصوير فرم ب (جهت دانلود کلیک کنید) 

5-     تصوير فرم تعرفه حتما تایپ شده (جهت دانلود کلیک کنید) (تكميل و امضاء شده) دو سری عکس دار

۸-     فرم تعهدنامه عدم اشتغال (جهت دانلود کلیک کنید)

تذکر:  عدم تکميل فرم ها، يا درج اطلاعات غلط و يا به صورت ناقص موجب عدم ثبت نام نهايي ومشکلات آتی مي گردد و عواقب آن به عهده دانشجو خواهد بود.

  1. ثبت نام حضوری:

پس از اتمام ثبت نام اینترنتی لازم است بر اساس زمانبندی اعلام شده بر اساس حروف الفبای نام خانوادگی ، با دردست داشتن اصل و کپی مدارک لازم به اداره تحصيلات تكميلي واقع در ساختمان اداري(دكتر قريب) ميدان بسيج- سردشت-پرديس دانشگاه اراك، شخصا" مراجعه نمایید.  شایان ذکراست انتخاب واحد نیمسال اول 97منوط به ثبت نام حضوری و تایید نهایی تکمیل پرونده می باشد لذا تاکید می شود در تاریخ اعلام شده حتما" حضور داشته باشید.

 

ثبت نام حضوری ساعت  8 الی 13 در روزهاي دوشنبه 1397/6/12 برای افرادی که ابتدای  نام خانوادگی ایشان با حروف الف ب پ ت ث ج چ ح خ د ذ ر ز ژ س ش،  روز سه شنبه  1397/6/13 برایافرادی که ابتدای  نام خانوادگی ایشان با حروف ص ض ط ظ ع غ ف ق ک گ ل م ن و ه ی شروع میشود انجام میپذیرد.

توجه : عدم مراجعه پذیرفته شدگان در تاریخ تعیین شده برای ثبت نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد. ضمناً حضور شخص پذیرفته شده با اصل کارت ملی و شناسنامه برای ثبت نام الزامی است.

* مدارک لازم :

1)      اصل و یک برگ تصویر مدرک کارشناسي (ليسانس) مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري يا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و يا شوراي عالي انقلاب فرهنگي که در آن معدل دوره کارشناسي (ليسانس) قيد شده باشد.

2)      اصل و یک برگ تصویر مدرک کارشناسي ارشد (فوق ليسانس) یا دکتری حرفه ای مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري يا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و يا شوراي عالي انقلاب فرهنگي(حداکثر تا تاریخ 31/6/1397که در آن معدل دوره کارشناسي ارشد(فوق ليسانس) قيد شده باشد.

تبصره 1- افرادی که مدرک کارشناسی ناپیوسته دارند میبایست اصل و کپی مدرک کاردانی خود را نیز ارائه دهند.

تبصره 2- پذيرفته شدگاني که به دلايلي قادر به ارائه اصل مدرک کارشناسي ارشد (فوق ليسانس) یا دکتری حرفه ای نمي باشند لازم است اصل گواهي تاييد شده توسط دانشگاه يا موسسه آموزش عالي محل اخذ کارشناسي ارشد (فوق ليسانس) یا دکتری حرفه ای با محتوای (جهت دانلود کلیک کنید)  موجود در پيوست ارائه نمایند. و اصل گواهی موقت خود را تا تاریخ 1397/7/30 ارائه نمایند در غیر اینصورت قبولی آنان لغو میشود و دانشجو حق هیچگونه اعتراضی ندارد .
3)      اصل شناسنامه و کارت ملي و یکسري فتوکپي از تمام صفحات آنها

4)      اصل کارت ملي و یکسري فتوکپي پشت و رو

5)       ۶ قطعه عکس تمام رخ ۴×۳ تهيه شده در سال جاري

 6)      ارائه مدرکي که وضعيت نظام وظيفه آنها را با توجه به بند « مقررات وظيفه عمومي » مندرج در صفحه ۳ دفترچه راهنماي ثبت نام و شرکت در آزمون ورودي دکتري « ph.D » ( نيمه متمرکز ) سال 1397 مشخص کند ( براي برادران ).

  • كپي و اصل كارت پايان خدمت (براي دانشجويان غير مشمول كه داراي كارت معافيت يا پايان خدمت دارند)  

                 - کلیه دانشجویان مشمول نظام وظیفه  لازم است علاوه بر مدارک مربوط به ثبت نام که در بالا  ذکر گردیده مدارک زیر جهت تشکیل پرونده نظام وظیفه تهیه و به پلیس 10+ مراجعه نمایند و فرم ثبت نام اولیه را از پلیس 10+ اخذ و در روز ثبت نام حضوری به همراه داشته باشند.

                -  دونسخه پرینت فرم تکمیل شده درخواست معافیت تحصیلی (موجود در پيوست(جهت دانلود فرم کلیک کنید)*حتما تایپ شده باشد*

*تذکر: آدرس پلیس+۱۰ در ذیل این اطلاعیه درج گردیده است.

7)      حکم مرخصي سالانه يا موافقت کتبي و بدون قيد و شرط سازمان متبوع براي کارمندان دولت.

8)      ارائه معرفي نامه رسمي مبني بر واجد شرايط بودن براي استفاده از امتياز ويژه مربيان رسمي قطعي و رسمي آزمايشي
وزارت علوم تحقيقات و فناوري . این سهمیه شامل مربیان رسمی قطعی و رسمی آزمایشی دانشگاه ها ، موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری که پذیرش دانشجوی آنها از طریق آزمون سازمان سنجش آموزش کشور صورت می پذیرد می باشد.  

9)      واريز مبلغ مشخص شده بابت صدور كارت هوشمند دانشجويي .   پرداخت در فرایند ثبت نام اينترنتي .

10)  براي دانشجويان شبانه واريز مبلغ 9.000.000 ريال(نه ميليون ريال) بابت وجه ثبت نام  پرداخت در فرایند ثبت نام اينترنتي .

 تأکید می شود وجه ثبت نام حتما" بایستی از طریق اینترنت يا از طريق مراجعه به بانك به حساب مربوطه واریز شده و به هیچ عنوان در ثبت نام حضوری قابل پرداخت نیست.

11)  فرم مخصوص معدل و تعداد واحدهای گذرانده دانشجویان سال آخر دوره های کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه ای متقاضی شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) سال 1397 (جهت دانلود کلیک کنید) موجود در پيوست به انضمام ریز نمرات دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد

12)  یک نسخه پرینت تکمیل شده مشخصات فردی مشمول جهت صدور مجوز ثبت نام ( دریافت از فرایند ثبت نام اينترنتي)

13)  تكميل فرم تعرفه(جهت دانلود کلیک کنید)

14)  تكميل فرم تاييديه تحصیلی  مقاطع قبلی *به ازای هر مقطع قبلی (کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد)میبایست دو فرم پرینت گرفته شود که یک نسخه جهت درج در پرونده دانشجو و نسخه دیگر میبایست توسط شخص دانشجو پس از مهر و امضای مدیر تحصیلات تکمیلی و شماره شدن در دبیرخانه دانشگاه اراک به دانشگاه مقطع قبلی ارسال  شود و دانشگاه هایی که نیاز به درخواست از طریق وبگاه دانشگاه مقطع قبل جهت صدور تائیدیه دارند نیز میبایست توسط شخص دانشجو درخواست الکترونیکی ثبت و پیگیری شود دقت شود فرم تائیدیه باید *حتما بصورت تایپ شده باشد * (جهت دانلود کلیک کنید)

15)    فرم تعهدنامه عدم اشتغال (جهت دانلود کلیک کنید)

لازم به ذكر است تكميل كليه فرم هاي بالا به صورت تايپي الزامي است و تكميل آن به صورت دستي قابل قبول نمي باشد.

16)  تكميل فرم دانشجويان شاهد  ( درصورت شاهد و يا ايثارگر بودن)

17) تکمیل فرم اخذ تعهد دانشجویان فعلی و انصرافی 

18) دانشجویان پذیرفته شده سهمیه استعداد درخشان میبایست علاوه بر مدارک فوق در روز ثبت نام حضوری مدارک زیر را جهت اخذ صلاحیت عمومی به کارشناس دفتر استعداد دهند.

- كپي تمام صفحات شناسنامه

- كپي كارت ملي

- دو قطعه عکس  4*3

-در صورت اشتغال ارسال کپی حکم کارگزینی

- فيش واريزي به مبلغ 35 هزار تومان به شماره شبای  IR770100004001021101007489 به نام خزانه داري كل کشور قابل پرداخت در کلیه شعب بانك ملي ايران(از فیش پرداختی کپی تهیه شود و نزد خود نگهدارید.)

- فرم صلاحيت عمومي (حضوري در روز ثبت نام تكميل گردد)

 

 

جدول شهریه دانشجویان نوبت دوم (شبانه):

جدول شهریه مقطع دکتری شبانه (مبالغ به ریال میباشد.)

ورودی 93

علوم انسانی

540,000,000

ورودی93

سایر رشته ها

660,000,000

ورودی 94-97

علوم انسانی

648,000,000

ورودی 94-97

سایر رشته ها

792,000,000

درصد دریافت شهریه  دوره دکتری

ترم اول

ترم دوم

ترم سوم

ترم چهارم

10%

15%

15%

15%

ترم پنجم

ترم ششم

ترم هفتم

ترم هشتم

15%

10%

10%

10%

             

*در هنگام ثبت نام اینترنتی 900 هزارتومان در فرایند ثبت نام اینترنتی پرداخت میشود و مابقی شهریه ترم اول میبایست تا تاریخ 97/8/15 تسویه گردد.

تمامی دانشجویان میبایست در سایت کارنامه سلامت با مراجعه به آدرس www.portal.saorg.ir/physicalhealth  ثبت نام نموده و کد رهگیری را دریافت نمایند و پرینت ثبت نام را در روز ثبت نام به مسئول درمانگاه تحویل دهند در غیر اینصورت ثبت نام ناقص میباشد و کلیه عواقب احتمالی بر عهده شخص دانشجو میباشد.

جهت دریافت فرم سلامت زوان اینجا را کلیک کنید.

دانشجویان عزیز سهمیه شاهد و ایثارگر جهت مطالعه اطلاعیه اینجا را کلیک کنید .

 توجه :

  1. کلاس ها از روز 1397/06/24شروع خواهد شد.
  2. جهت اطلاع از برنامه درسی ترم اول 97 بلافاصله پس از ثبت نام حضوري به کارشناس تحصیلات تکمیلی  دانشكده مربوطه مراجعه نموده انتخاب واحد و برنامه درسی هفتگی خود را دریافت نمائيد.
  3. دانشجویان متقاضي خوابگاه پس از تكميل فرم خوابگاه جهت دانلود کلیک کنید) حضورا به اداره خوابگاهها آقاي جهانبخش مراجعه نمايند.  تلفن اداره خوابگاهها: 34173466  و يا 5-34173401   داخلي (2150)
  4. بدیهی است در صورت عدم پرداخت هزینه خوابگاه و عدم حضور شخص دانشجو در تاریخ اعلام شده، اداره خوابگاه ها هیچ گونه مسئولیتی در قبال ارائه خوابگاه به دانشجویان ورودی جدید نخواهد داشت.
  5. تغییر رشته  ، گرایش ، انتقالی و میهمانی در مقطع دکتری ممنوع میباشد.
  6. قوانین انصراف از تحصیل:

     
    1- انصراف از تحصيل تا تاريخ 1397/7/05 براي دانشجويان روزانه هيچ گونه هزينه و تعهدي نداشته و ميتوانند پس از تسويه حساب كامل با دانشگاه مدرك كارشناسي خود را دريافت نمايند.
    2-انصراف از تحصيل از تاريخ 1397/7/05 به بعد، براي دانشجويان روزانه ميبايست بدهي تعهد آموزش رايگان مربوط به وزارت علوم را پرداخت نمايند. 
    3- انصراف از تحصيل تا تاريخ 1397/7/04 براي دانشجويان نوبت دوم صرفا پرداخت شهريه ثابت الزامي است. 
     4-انصراف از تحصيل از تاريخ 1397/7/05به بعد، براي دانشجويان نوبت دوم علاوه بر پرداخت شهريه ثابت، پرداخت شهريه واحد ها نيز الزامي است.
     

تلفن

آدرس دفاتر پلیس + 10 در شهر ( اراك)

086-32213335

ابتدای خیابان قائم مقام

086-32785076

خیابان طالقانی جنب پل مشتاقی

086-33125686

خیابان هپکو ابتدای فاز2شهرک شهید بهشتی

086-32233366

خیابان شهیددکتربهشتی نرسیده به میدان شریعتی

086-32229111

خیابان شهیدشیرودی نبش کوچه ایثار

086-32261242

خیابان آیت اله غفاری حد فاصل بین خ انوری و ولیعصر

086-33678255

میدان سرداران ابتدای خیابان دانشگاه

086-32218200

میدان شریعتی خیابان شهید بهشتی

086-32261416

خیابان شهید بهشتی خ میثم

 

 تاکید میشود در روز ثبت نام حضوری ، دانشجویان بر اساس حروف الفبا ثبت نام میشوند و از پذیرش دانشجویان در خارج از بازه زمانی ذکر شده معذوریم.